Saturday 20 February 2010

Kenapa??

aku agak tersinggung sebenarnya

sejak kebelakangan

laman blog salah seorang kaum kerabatku

dihujani dengan komentar2

dan diikuti oleh begitu ramai pihak

walhal dia hanya berbicara tentang hal remeh temeh

hal hidupnya sahaja

yang aku sendiri tidak dapat cari intipati penulisnya

MENGAPA YA?

aku telah mula menulis blog jauh lebih awal darinya

namun

apabila dia mula menulis

yang aku rasa lewat beberapa bulan dariku

mendapat begitu banyak sambutan

pak cik mak cik sibuk membicarakan

seolah2 penulisan Sang X

merupakan 1 pencapaian yang patut dibanggakan

OH MY RELATIVES, HAVE U NOT SEEN ME?!

aku tidak mahukan pujian atau menjadi sebutan

sebaliknya aku inginkan blogku dilihat

dan diambil pengajaran

agar terbinanya pembaharuan insan

bermula dengan penambahan ilmu

yang menghidupkan iman.

Atau

mungkinkah pada aku terdapat kelemahan???

yang aku pasti,

aku perlu memperbaharui INTERPERSONAL SKILLS ku

dan mungkin juga,skill penulisanku.

diwaktu ketika ini

hatiku masih sayu

terkilan

irihati dengan pencapaian saudaraku

ku menganggapnya sebagai satu cabaran

ku mengharapkan tuhan sebagai sandaran

sebagai tempat untuk aku mengadu domba

satu-satunya tempat aku mencari ketenangan

kini aku mengerti

erti pahit getir perjuangan

ini belum lagi dapat tentangan

sebaliknya hanya tidak dapat perhatian

tidak hairanlah hanya yang teguh pendirian sahaja

yang mampu meneruskan

apa yang diimpikan

kerana jalan ini tidak mudah

NAMUN INILAH JALANKU

ku mohon pada-Mu

agar ditetapkan pendirian

"....adakah kamu menyangka kamu telah beriman,walhal kamu tidak diuji???..."
(sorry x ingat ayat penuh,surah ape n ayat keberapa)


5 comments:

  1. Mana nak tau? Hang buat blog senyap2...

    ReplyDelete
  2. Selamat maju jaya. Teruskan menulis, buktikan yang anda berupaya memberi pengajaran dan membina pembaharuan insan.

    ReplyDelete
  3. smakin banyak blog yg tumbuh
    happy
    ;)

    ReplyDelete
  4. all the best. tell the world that u have a blog. show them, teach them, befriend with them. all the best bro!

    ReplyDelete
  5. surah al ankabut ayat 2...bro..tmbh la gadget sket dlm blog ni...shoutbox ke dll...ada masa btndangla ke blog hamba...papepon all the bez...truskan mnulis utk ISLAM..

    ReplyDelete