Friday 23 April 2010

Volcanic Eruption

Baru sahaja selesai mendengar khutbah jumaat sebentar tadi.

Khatib mengingatkan aku satu benda yang aku terlepas pandang selama ini. Volcanic eruption yang berlaku di Iceland yang menyebabkan lalu lintas udara terpaksa di'cancel'kan atas alasan natural disaster.Natural disaster yang menyebabkan beribu2 orang terkandas, syarikat penerbangan kerugian jumlah wang yang banyak.Malahan pasukan Barcelona, yang gah dengan aksi lincah bermain bola mereka tewas 3-1 kepada Inter Milan gara2 kepenatan(agaknya lah hehe) sebab terpaksa menaiki bas dari Barcelona,Spain ke Milan,Itali.

Semuanya berpunca dari letusan gunung berapi.

Tetapi sedarkah kita? siapakah yang menyebabkan berlakunya letusan, adakah ianya benar2 kejadian semula jadi? lupakah kita kepada tuhan yang menyebabkan semua ini berlaku?

Seluruh european continent yang kononnya antara negara2 termaju dunia, yang mempunyai begitu banyak peralatan canggih dan moden, terkena tempias fenomena ini. Mereka mampu meramal menggunakan teknologi terbaru, tetapi tidak ada seorang pun yang mampu menghentikannya...

Ingatlah kepada kuasa pencipta, muhasabahlah dirimu kerana sesungguhnya Allah tidak akan menurunkan bala' keatas sesuatu kaum melainkan untuk mengingatkan kita 'who's the Boss'.

think about it...

masih lagi ramai yang tidak sedar.masih lagi ramai yang pergi Malaysian Night yang tidak nafi lagi boleh digelar Majlis Maksiat.Sehinggakan bacaan doa pembuka majlis,menjadi seolah2 satu ritual dan bukan lagi pengharapan kepada tuhan...why?!...why?!!..

ini baru api dunia...macam mana pula akhirat???

Iceland prepares for second, more devastating volcanic eruption

An aerial photo of Eyjafjallajokull volcano
About 500 people were evacuated when Eyjafjallajokull volcano erupted

passangers stranded

written on friday,edited on sunday



1 comment: