Saturday 2 January 2010

GOG DAN MAGOG DAH KELUAR ??!!

Semalam aku baru selesai mengkhadam maklumat baru berhubung gog dan magog,kalau korang x tau, gog dan magog ni adalah yakjuj dan makjuj dalam bahasa inggeris....ingin ditegaskan di sini, maklumat yang aku dpt ni berupa conspiracy theory yg bermaksud ianya hanyalah teori yg ada asas ttp sukar utk dibuktikan dgn jelas sbb ianya bukanlah berasaskan scientific experiment...

info terbaru psl yakjuj makjuj ni aku dpt daripada Noreagaa and the gang, group yg buat THE ARRIVALS yg hangat diperkatakan suatu ketika dahulu..kpd sesiapa yg x familiar dgn the arrivals boleh la cari dekat youtube..ad byk siri..layan la semua, memang bes..

Di dalam Al-Quran diceritakan tntg DZULKARNAIN.beliau adalah seorang pemerintah yg sezaman dgn nabi IBRAHIM, sbb ada satu dalil yg ckp nabi Ibrahim meraikan Dzulkarnain sewaktu Dzulkarnain dtg utk beribadat di mekah...Dzulkarnain bermaksud 'TWO HORN' atau bertanduk dua,sbb dia pakai topi bertanduk dua.dan adalah sesetengah ulama yg mengatakan dia ni hidup 2 abad, juga berasaskan nama beliau.maknanya name dia membawa 2 maksud, 1) bertanduk dua atau 2) hidup selama 2 abad..dlm al-quran diceritakan bagaimana dzulkarnain menjelajah dunia shingga dia sampai ke tmpt di mana matahari terbenam,disini dia bertemu dgn satu kaum yg didalam kaum tersebut ada yg menyembah Allah dan ada yg terpesong,jd dia menghukum yg terpesong dan melayan dgn baik org yg menyembah Allah.kemudian beliau meneruskan penjelajahan beliau sehingga beliau sampai ke tmpt di mana matahari terbit, di sini beliau bertemu dgn kaum yg Allah tidak memberi perlindungan kpd mereka dari terik matahari...kemudian beliau menjelajah lg ke satu tmpt dan berjumpa dgn kaum yg x ada seorangpun paham bahasa yg dituturkan oleh kaum tersebut.kaum tersebut menetap di antara 2 buah gunung yg besar dan banyak melakukan kemusnahan.inilah kaum YAKJUJ MAKJUJ.ini menyebabkan penduduk setempat kawasan tersebut memohon supaya dzulkarnain menutup kawasan tersebut supaya kaum yang suka melakukan kemusnahan td tidak dpt keluar dari tempat tersebut.dipendekkan cerita, dzulkarnainpun menutup(barrier) kawasan tersebut.

cuba kita berfikir sejenak, kenapa penduduk kwsn tersebut x suruh dzulkarnain bunuh je kaum yakjuj dan makjuj ni, walhal dzulkarnain waktu tu merupakan super power, tenteranya paling hebat masa tu...kenapa??? sebab yakjuj dan makjuj jauh lebih hebat dari tentera dzulkarnain, tidak setanding, yakjuj dan makjuj adalah kaum yang amat dahsyat, lebih dahsyat dari berserker dari norway, atau barbarians,dzulkarnain hanya mampu utk meletakkan 'barrier' antara kaum yakjuj dan makjuj, dan dunia luar, tidak lebih dari itu....

lokasi gunung tersebut telah diketahui lama, ianya terletak di pergunungan caucasius di Russia dan nabi muhammad pernah bersabda

"berhati2 lah wahai arab, tentang malapetaka yang akan menimpa,kerana lubang telah terbentuk (di tempat yakjuj dan makjuj di tempatkn) sebesar ini(sambil baginda membuat isyarat dengan tangan),"

ironinya, kalau kita peka, di kawasan pergunungan inilah EMPIRE KHAZAR terbentuk.empire khazar terbentuk pada abad ke 7,dan diceritakan bahawa salah seorang rajanya telah memeluk agama yahudi yang menyebabkan seluruh rakyatnya turut serta masuk agama yahudi.sebab tu la yahudi sekarang berkulit cerah, walhal nabi musa dahulu berkulit gelap,bani israel dl,berkulit gelap.....dan penduduk khazar yg memeluk yahudi ni lah mewakili 90% yahudi seluruh dunia yg kita tau sekarang.dan mereka inilah yang sedang menduduki masjid al-aqsa skrg ni.dan kalau dikaji dgn lebih mendalam didapati perdana menteri2 awal negara israel berasal dari area kawasan jajahan empire khazar ini.

ramai berfikiran, yakjuj dan makjuj akan keluar setelah turunnya nabi isa, tetapi ada kemungkinan mereka sudah pun keluar, yahudi yg menduduki palestin skrg ni lah mungkin yakjuj dan makjuj yg dimaksudkan atas alasan, mereka bukanlah penganut yahudi yg sebenar(converts) dan asal nenek moyang mereka berasal dr tmpt di mana yakjuj dan makjuj dikurung oleh dzulkarnain !!! ini dibuktikan lg dgn kemusnahan demi kemusnahan yg berpunca dari mereka,contohnya palestin,lebanon,syria dan sebagainya.dan satu lg, kalau difikir balik,kita skrg berada ditahun 2010....nabi wafat lebih kurg 1400 tahun yg lalu, yang mmbawa kita balik ke abad ke-6, dan dimasa tersebut nabi dah bagi warning yg tempat dimana gog dan magog dikurung telahpun berlubang.empire khazar terbentuk pd abad ke 7,jd logiklah andai lubang yg terbentuk pd abad ke 6 telah membesar pada abad ke 7.......tambahan pula,history kejatuhan empire khazar tidak diterangkan dgn jelas,disebabkan mereka tidak jatuh sebenarya, sebalikya mereka telah adapt dan blend dgn persekitaraan meyebabkan kita sukar utk mengecam mereka.....jadi pendapat saya,GOG dan MAGOG telahpun KELUAR !!!


p/s ini hanyalah pendapat peribadi,blh di'argue'.buatlah research sendiri.....disini aku sertakan link2 yg menyebabkan aku wat conclusion ni..sekian...
http://www.youtube.com/user/noreagaaa?blend=1&ob=4#p/f/4/IgnYD4aovbo

2 comments:

  1. I read about the Khazarian Kingdom way back in 2005. Try reading this book, 'The 13th Tribe' by Arthur Koestler. Apparently the Khazars had converted to Judaism and later became modern day Ashkenazi Jews. May Allah safeguard us from their fitnas, amin.

    ReplyDelete
  2. wow,bro,i like ur expaination,but as u said its only a theory,,conspiracy theory .thre is sometime i tot the same of what u said..but who can approve..lets pray we all be save under Allah's Protection.amin..

    ReplyDelete